۱۳۸۸ شهریور ۴, چهارشنبه

سلام علیکم و  رحمه الله و برکاته


قرار امروز یکم در مورد اونچه طی ۳۵ روز به من در طرح ولایت گذشت و یکم هم در مورد طرح بگم


سعی می کنم با مزه شه ولی راستشو بخواین اصلا به این فک نکردم که چه طور شروع یا تمومش کنم


ضمنا ببخشید ته نوشته هام شعر نداره چون اون جوری هم طولانی می شه هم من مجبور می شم برا پیدا کردن یه شعر مناسب کلی وقت بذارم (که فعلا حسش نیست)


تو طرح ولایت که معمولا در دو سال برگزار می شد مبانی اندیشه ها دینی مطرح می شه


البته از شانس خوبه ما طرح یهو یک ساله جمع شد که می شه گفت سمبل شد


خوب اونجا در مورد وجود خدا و لزوم وجود پیامبرا و این مسئله که اصلا حقیقتی وجود داره یا نه یا این که کلا این جهان یه تصور یا خوابه بحث می شه و تا اینجای کار تمام مباحث عقلی هستن


اما بعدش در مورد نظام حقوقی اسلام و اخلاق و فلسفه سیاسی اسلام(نه سیاست بیشتر بحث اثبات ولایت فقیه) بحث می شه البته مباحث قسمت دوم بر پایه مباحث قسمت اول و در صورت قبول داشتن اونا قابل طرحه


خوب برا من جالب بود که زندگی خوابگاهی رو تجربه کنم


البته یه نکته جالبش بچه ها بودن کلی آدم باحال که خیلی هاشون ریش می ذاشتن آهنگ سنتی گوش می دادن و رمان نمی خوندن شعر هم فقط مولانا و حافظ می خوندن و عشقشون کربلارفتن بود که البته من فقط تو آخریش عین اونام


ضمنا اساتیدمون  اکثرا روحانی بودن ولی جالب این بود که همه اهل اینترنت و شعر و بعضا رمان


یکی از اساتید خیلی بیشتر از من شعر نو خونده بود و شعرای مشیری رو بعضا حفظ بود اگه بشه شاید برا یه مناسبتی دعوتش کنیم کلا اساتید با این استادای مافنگی اندیشه دانشگاه زمین تا آسمون فرق داشتن همشون با سواد بودن و کمتر سوالی پیش میومد در زمینه دینی که ندونن


البته باید بگم به خاطر مسائل اخیر یه مقدار جو سیاسی بود البته یه طرفه عین تلویزیون که من زیاد خوشم نمی یومد ولی خبرا دسته اول بود مخصوصا در مورد کابینه و اعترافات قبل تلویزیون به ما می رسید


البته اونجا دیدشون به کارای فرهنگی با ما ها فرق داشت اونجا از تعداد زیادی که بودیم ۱۰ نفر نبودن کتابای کوئیلو رو خونده باشن (اگه ممنکه موقع کامنت گذاشتن بگید شما خوندید و اگه خوندید چند تا از کتاباشو ممنون اگرم نخوندید بگید شاید کسی تا اینجا متنو نخونه کامنت بذاره آمارم غلط نشه)


کم کم داره طولانی می شه


یه چیز جالب دیگه اونجا این بود که راحت خدا و پیامبر و دین قران و آخرت و روح و هرچی که بخوای بگی حتی ولایت فقیه رو (به قول بچه عکس خدا رو پاره کن ولی به ولایت فقیه حرف نزن)


زیر سوال می بردیم واساتید خیلی قشنگ جواب می دادن نه این که آیه و حدیث بگنا با دلیل عقلی


به نظر من این چنین دوره ای و چنین تدریس مباحث دینی باید بیاد تو دانشگاه و عمومی بشه نه این که یه کتاب مضخرف با یه استاد بدتر بیان و اعتقادات آدمو بهم بزنن و برن


از من می شنوید اگه نرفتید حتما سال دیگه برید البته می گم جوش یکم برادرانست (حزب اللهیه) یه سری مسائل رو باید رعایت کرد ولی کلا می ارزه


پ.ن من ۲ روز دیگه اون بازی که آرمان دعوتم کرده بود رو انجام می دم و آپ می کنم


پ.ن اگه کسی توضیح بیشتری می خواد کامنت بذاره جوابشو می نویسم ولی خوب دیگه ایجا بیشتر از این می نوشتم طولانی می شد


زندگیتون رنگارنگ


موفق باشید

هیچ نظری موجود نیست: